20 srpen 2013

Byznys s vůněmi na internetu vzkvétá, Parfums.cz počítá s obratem 750 milionů

Majitel Parfums.cz úspěšně expanduje do zahraničí Parfémům a kosmetice se daří i v obchodech jako Mall.cz či Alza.cz
Byznys s vůněmi na internetu vzkvétá, Parfums.cz počítá s obratem 750 milionů
Provozovatel největšího českého internetového obchodu s parfémy a kosmetikou Parfums.cz, firma Internet Shop, zvýšil v prvním pololetí obrat o 75 procent na 890 milionů korun. Před tradičně silnější polovinou roku tak společnost, která provozuje internetové obchody s parfémy i v několika dalších zemích střední a východní Evropy, plánuje, že se její obrat vyšplhá až na 2,5 miliardy korun.


E-shopu Parfums.cz se daří expandovat do zahraničí. Kromě Česka je jedničkou na trhu i v Polsku, Rumunsku a na Slovensku. Působí ale také v Bulharsku, Maďarsku, na Ukrajině a ve Slovinsku.


Největší obrat má obchod stále v České republice, kde vytváří asi 30 procent obratu. Za letošní rok to tak může být až 750 milionů korun. Parfums.cz se tak řadí k největším českým e-shopům. Zisk společnost prozradit nechce, je však podle slov svých představitelů schopna investovat bez cizích prostředků.


Podle posledních dostupných informací o primárně kamenných parfumeriích dosáhla například společnost Sephora v roce 2011 v Česku obratu 580 milionů a síť Marionnaud 418 milionů. Internetový obchod Parfums.cz už tak tyto řetězce zřejmě překonal.


Rostoucí byznys O parfémy a kosmetiku už rozšířily svůj sortiment nespecializované internetové obchody jako Mall.cz či Kasa. Je ale možné je koupit také například v e-shopu Alza.cz, který se dříve specializoval jen na elektroniku. Své on-line prodeje ale mají i kamenné prodejny parfémů jako Marionnaud či Fann.


Podle majitele Parfums.cz Michala Zámce není zase tak překvapivé, že se na internetu dobře prodávají už i parfémy a kosmetika. „Daří se e-shopům s produkty, jako je oblečení, boty, spodní prádlo, kde se předpokládá fyzický kontakt se zbožím. Často na internetu nakupují zákazníci, kteří vědí, co chtějí, opakují nákup z kamenné prodejny za lepší cenu nebo nakupují na doporučení známých,“ popisuje, proč už se v e-shopech prodává i zboží, které lze těžko ohodnotit, aniž by si ho zákazník před koupí fyzicky vyzkoušel.


Rostoucí zájem o nákup parfémů přes internet potvrzuje i e-shop Mall.cz. „Předchozí zkušenost s kupovanou kosmetikou je důležitá. Z naší zkušenosti zákazníci kupují on-line především zboží, které už znají. Na internetu pak najdou kombinaci zajímavé ceny a pohodlí, kdy si mohou v klidu vybrat vyhovující produkt,“ říká mluvčí obchodu Michala Gregorová. „Je to rostoucí obor, ve kterém navíc neustále rozšiřujeme sortiment. Meziročně kosmetika na Mall.cz roste o cca 20 procent,“ dodává. Další rozšiřování sortimentu plánuje i Parfums.cz.


Osobní odběr netáhne Vyzvednutí na pobočce volí v Parfums. cz zhruba 35 procent zákazníků. To je poměrně nízká část vzhledem k tomu, že jiné české e-shopy mají v současné době podíl osobních odběrů vyšší než 50 procent. V internetovém obchodu s elektronikou Czc.cz osobní odběr dokonce volí až 70 procent zákazníků.


Ostatní e-shopy se ale nyní zaměřují na budování rozsáhlé sítě míst, kde lze objednané zboží vyzvednout. Parfums.cz mají zatím šest výdejních míst a jednu reprezentační prodejnu v Praze. Další pobočky obchod přidávat neplánuje. Ani poměr osobních odběrů by se v budoucnu neměl měnit.


Mezi prodávaným zbožím na Parfums.cz dominují parfémy, ale dobře se daří i produktům péče o vlasy a tělo a také dekorativní kosmetice. Průměrná výše objednávky je v současné době na e-shopu 1000 korun. Nejvíce nakupují parfémy a kosmetiku na internetu stále ženy. Podíl mužů se však začíná postupně zvyšovat.


***


Parfums.cz 2,5 miliardy korun je pro letošek plánovaný obrat společnosti Internet Shop. Ta v Česku a dalších sedmi zemích provozuje internetové prodejce parfémů. Loni firma vykázala obrat o zhruba miliardu nižší. Český e-shop Parfums.cz se na tržbách společnosti podílí zhruba z 30 procent. 1000 korun je průměrná výše jedné objednávky na Parfums.cz. Nejvíce kosmetiku na internetu nakupují ženy, ale podíl mužů se pomalu zvětšuje.


Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.