11 červen 2014

Druhé místo za kampaň Patentuj!

Agentura Hill+Knowlton Strategies získala ve středu 10. června 2014 druhé místo v oborové soutěži Česká cena za PR v prestižní kategorii Business-to-Business s kampaní pro Patentuj!, kterou připravila pro Úřad průmyslového vlastnictví (ÚPV). Projekt již druhým rokem vede Ivana Machoňová, která cenu převzala.
Druhé místo za kampaň Patentuj!
"Lidé, ovlivněni „všeumělkovstvím“ Járy Cimrmana, vnímají patent jako historického artefakt, to jsme chtěli změnit," uvádí Ivana Machoňová, která projekt v agentuře vede. Světový trh však dokládá, že se jedná o vysoce aktuální obchodní komoditu, která se může stát pohonem národní ekonomiky. Kvůli dosavadní nedostatečné patentové aktivitě České republiky ekonomika přichází o miliardy ročně. V souladu se Strategií mezinárodní konkurenceschopnosti České republiky pro 2012 – 2020 proto agentura Hill+Knowlton Strategies vytvořila kampaň „Patentuj!“, která má za cíl dlouhodobě pomáhat rozšiřovat povědomí o různých oblastech patentového práva.


"Vznikly tři vizuály, které jsme ve spolupráci s ÚPV distribuovali mezi všechny subjekty s patentovými zájmy: do vysokých škol, výzkumných a inovačních center, podnikatelských inkubátorů, technologických agentur a dalších," vysvětluje Ivana Machoňová. "Vytvořili jsme mikrostránku www.patentuj.cz, která podává ucelené a srozumitelné informace o důvodech proč patentovat, jak podat přihlášku a kde se nechat inspirovat."


Součástí kampaně byly (a jsou) intenzivní media relations: přes 50 výstupů v celostátních médiích jako jsou Hospodářské noviny, Právo, Lidové noviny, Deník, Česká televize, Nova, TV Barrandov, Český rozhlas, Týden, ihned.cz, lidovky.cz, novinky.cz, také na oborové serverech Podnikatel.cz, Nasepenize.cz nebo Technický týdeník. Navázali jsme rovněž spolupráci s se serverem HW.cz, kde nyní vychází seriál z oblasti ochrany průmyslového vlastnictví.


Kampaň pomohla tomu, že Úřad průmyslového vlastnictví zaznamenal letos 13% meziroční nárůst národních přihlášek vynálezů, kterých bylo podáno 984, což představuje nejvyšší číslo za posledních 20 let. Počet patentovaných přihlášek do zahraničí narostl dokonce téměř o čtvrtinu. Více než jedna čtvrtina celkového počtu přihlášek pochází od českých univerzit, na které byla v letošním roce kampaň cílena především. U nich ÚPV zaznamenal oproti roku 2012 až 30% nárůst přihlášek vynálezů a užitných vzorů.
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.