7 březen 2013

Internetový obchod parfums.cz pokračuje v rekordním růstu

V roce 2012, stejně jako již několik let za sebou, pokračoval jeden z největších českých internetových obchodů parfums.cz ve strmém růstu a jeho roční obrat dokonce překročil 1,5 miliardy korun. Tři klíčové indikátory - obrat, počet expedovaných balíků a počet prodaných kusů zboží - se meziročně přiblížily či dokonce přesáhly 70% růst. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil provozovatel obchodu, brněnská společnost Internet Shop, s.r.o.
Internetový obchod parfums.cz pokračuje v rekordním růstu
Parfums.cz tak jednoznačně prokázal, že je dlouhodobě úspěšným obchodním modelem, který vykazuje exponenciální růst již od svého spuštění v roce 2006. Z počátečního ročního obratu 20,5 milionu korun a 15 000 odeslaných balíků se během šesti let rozrostl do miliardového byznysu s téměř 1,5 miliony vyexpedovaných balíků v sedmi zemích. Parfums.cz předpokládá, že v letošním roce překročí další magickou hranici a dosáhne obratu 2,2 miliardy korun.
 
“Po skromných začátcích jsme zvládli prudký růst a v sedmi zemích jsme se stali buď jedničkou nebo patříme mezi tři největší obchody na daném trhu. Především jsme však uspokojili miliony zákazníků, z nichž velká část se k nám vrací," uvedl Radek Ondrašík, ředitel marketingu Parfums.cz.


 
Specialistu na e-byznys a pedagoga z katedry informačních technologií Bankovního institutu vysoké školy (BIVŠ), Lukáš Herouta, výsledky parfums.cz nijak zvlášť nepřekvapují. „Popularita e-shopů strmě roste a vedle výpočetní techniky a domácí elektroniky je velký zájem právě o kosmetiku,“ tvrdí Lukáš Herout. „Zejména lidé, kteří přesně vědí, co chtějí, dávají přednost nákupu po internetu, protože tam mohou pořídit zboží výrazně levněji, než v kamenných obchodech. Tento trend bude  i nadále pokračovat, protože v Česku se prostřednictvím e-shopů prodává prozatím pouze pět až šest procent veškerého zboží. ”
 
"Trh, analytici i zákazníci pozitivně reagují na naši vstřícnou obchodní politiku. Důkazem toho je, že jsme čtyři roky za sebou získali v Česku i na Slovensku ocenění Shop roku," dodal Radek Ondrašík. "Za nejobtížnější, ale dobře zvládnuté úkoly považujeme sebe-financování růstu a prudké expanze na další trhy."
 
Parfums.cz chce pokračovat ve své expanzi vstupem na trhy ve Slovinsku, Španělsku, Portugalsku a Pobaltí.
 
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.