23 srpen 2016

Jak ovlivní funkce Instant Articles publikování na Facebooku

Začátkem dubna Facebook oznámil, že publikační služba Instant Articles, která uživatelům umožňuje sledovat obsah přímo bez opouštění facebookové stránky nebo aplikace, bude nyní po ročním pilotování s vybranými vydavateli k dispozici každému tvůrci obsahu na světě.
Jak ovlivní funkce Instant Articles publikování na Facebooku
Oznámení podpořilo trend, který byl v nedávných měsících stále patrnější: Facebook se rychle mění ze sociální sítě, kterou navštívíte na pár minut denně, v místo, které nebudete muset opustit vůbec. Za rostoucí přítomností na mobilních zařízeních a funkcemi jako Facebook Live, stojí snaha firmy vytvořit všezahrnující sociální vesmír.
Vezmeme-li v potaz 63 % procent uživatelů, kteří říkají, že využívají facebookový kanál nových příspěvků jako zpravodajský zdroj, je jasné, že se platforma posunula od směsi kočičích videí, pozdravů z prázdnin a fotek dětí k místu, kde se lidé seriózně setkávají mezi sebou a se zbytkem světa.
Nová služba Instant Articles nabízí rychlejší a jednodušší alternativu ke čtení a prohlížení obsahu. Načítání odkazů zabere v průměru 8 sekund, což je podle Facebooku klíčovým důvodem, proč uživatelé často ignorují zpravodajské odkazy.
To, že se velká část obsahu zveřejní pod hlavičkou Facebooku je jednoznačně dobré hlavně pro Facebook samotný. Čím více času stráví uživatelé prohlížením Facebooku, tím snazší život bude mít facebookový tým prodeje reklam. Ale jaké výhody budou mít vydavatelé obsahu? Jak může Instant Articles kompenzovat ztrátu z provozu své vlastní webové stránky?
Odpověď je jednoduchá: Vydavatelé, kteří vytvářejí vynikající obsah, budou odměněni. Ačkoliv články Instant Articles nebudou nijak zvýhodněné algoritmem řadícím příspěvky na facebookovém novinkovém kanále, budou se články, které přitahují větší zapojení v podobě reakcí, komentářů a sdílení, objevovat na vyšších místech a častěji. Instant Articles tak mohou vytvořit férové podmínky a dát šanci i menším vydavatelům přilákat široké publikum.
Vezměme si případ Libération, francouzského deníku věnovaného politice a komentářům. Podle komunitní manažerky H+K Strategies Mirei Galindové toto středně velké médium rychle dosáhlo zvýšení příjmů, kvalitnější interakce a lepšího udržení publika, když začalo používat funkci Instant Articles ke každodennímu sdílení 150 příspěvků ze svého obsahu během dvouměsíčního zkušebního období. Celkový čas, který čtenáři strávili čtením článků narost o 33 procent a počet uživatelů sledujících facebookový profil Libération se zvýšil o 10 procent.
Existují i další lákadla pro vydavatele. Facebook jim nabízí příležitost k prodeji reklamy umístěné v jejich článcích, přičemž si můžou ponechat veškeré příjmy z ní plynoucí. Vydavatelé mají také možnost využívat facebookovou službu Audience Network, která poskytuje kombinaci užitečných analytických nástrojů na sledování a měření úspěšnosti reklamních kampaní. Zároveň je funkce Instant Articles kompatibilní s nástroji na měření publika jakými jsou třeba comScore, Omniture nebo Google Analytics.
Vydavatelé se ani nemusí vzdát svého unikátního, pečlivě vyladěného designu. Instant Articles zpracuje HTML a RSS formátované články společně s písmem, rozvržením a formáty, které právě vtiskávají příspěvkům osobitý výraz konkrétního vydavatele. Služba podporuje také vkládat do článků interaktivní obsah jako zoomovatelné fotografie, videa, která se sama přehrají při skrolování po stránce, audiostopy či interaktivní mapy.
Instant Articles také obohatí interakci s publikem využitím inovativního systému komentářů, který čtenářům umožní zanechat komentáře, poznámky či otázky v různých pasážích článků stejně tak, jako mohou na blogovací platformě Medium nebo na stránce hudebních textů Genius.
V současnosti jde o příležitost k vítězství pro všechny: lepší výdělky z reklamy pro Facebook tím, jak vice a více vydavatelů si platformu osvojí, lepší uživatelský požitek pro čtenáře a rozšíření dosahu pro vydavatele (velké i malé) bez nutnosti využívat nové měřící nástroje. Tím jak Facebook pokračuje ve snaze poskytovat celosvětový obsah přímo na své platformě, dává tvůrcům i uživatelům k dispozici prostředí, kde kvalita a zapojení jsou řídící metrikou úspěchu. 
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.