27 červenec 2016

Je vaše firma chiméra?

Při letmém pohledu na zvířecí druhy žijící v současnosti na Zemi, možná budete mít chuť změnit Darwinův slavný citát “přežití těch nejschopnějších” na “přežití těch nejpodivnějších”. Vezměte si chiméry. Jsou to organismy, které v sobě sdružují rozličný genetický materiál. Mohou vypadat legračně, ale jsou pravděpodobně nejodolnější formou života na planetě. Mohou přežít kdekoliv, od pouští po arktické prostředí, od hladiny moře až po nejvyšší vrcholky hor. Dokáží přežít dokonce ve vzduchoprázdnu vesmíru – jediná známá forma života, která toto svede.
Je vaše firma chiméra?
Navzdory svému zvláštnímu vzhledu, představují chiméry ztělesnění budoucnosti byznysu. Digitální průlom přepíná téměř všechna odvětví do módu přežití a jsou to právě chiméry, – společnosti, které do sebe zahrnují DNA z rozličných odvětví – které budou prosperovat.
 
IBM se úspěšně transformovalo ze společnosti zaměřené na hardware, tedy něčeho, co bylo součástí její DNA přes sto let, ve firmu poskytující technologické služby a řešení. Klíčovým prvkem její transformace je iX, vlastní digitální kreativní agentura, která sama do sebe včlenila menší digitální kreativní agentury z celého světa. Před deseti lety by bylo podivné jít za IBM pro designová řešení. Ale ve světě digitálního byznysu, kde se stále více vytrácejí hranice, to dává perfektní smysl. IBM převzalo části konzultantských firem a designerských kanceláří a začlenilo je do toho, co můžou nabídnout klientům.
 
Stejné trendy vidíme i v dalších odvětvích jako je zdravotní péče, doprava, energetika, technologie nebo těžký průmysl. Hlavně u úspěšných firem. Hlavním vzorcem je u nich schopnost zachovat vlastní základní funkce nebo produkty a zároveň se stát společností, která určitým způsobem kombinuje technologie, komunikace a profesionální služby.


PR byznys není výjimkou. V H+K jsme v procesu adaptace naší vlastní DNA. Zachovali jsme naše stěžejní funkce jako vztahy s veřejností a vztahy s vládou, ale také jsme začlenili nové talenty i celé nové společnosti schopné poskytovat služby spojované s jinými odvětvími jako jsou technologie, žurnalistika, filmová a video produkce a konzultantství.
 
Group SJR a Center of Creative Strategy v Londýně, jejichž práce právě vyhrála bronzového lva v Cannes, jsou obě kombinací kreativních agentur a digitálních konzultantů. SJR navíc funguje jako spojení newsroomu a vydavatelství. Group IDEAL, brazilská společnost nedávno přivítaná do rodiny H+K je velmi podobná SJR ale s přídavkem některých technologických schopností. RDI, sídlící v texaském Austinu, nedělá jen průzkumy trhu, ale také poskytuje špičková data a analýzy. Všechny tyto kousky DNA, které jsme vstřebali v nynějším období transformace, se splétají dohromady a dělají nás silnější a přizpůsobivější.
 
Kromě začleňování nových talentů a menších firem, také využíváme naše digitální schopnosti, abychom zapojili celé spektrum talentů, které již máme.
 
Naše spolupráce s Intrexonem je zářným příkladem toho, jak tento napříč trhy integrovaný agenturní přístup přináší výhody naším klientům. Pod vedením Davida Bowena, globálního vedoucího pro klienty, pomáháme Oxitecu, dceřiné společnosti Itrexonu, představit veřejnosti technologii geneticky modifikovaných komárů. Společným úsilím H+K US, SJR, H+K Latin America, IDEAL a brazilské Concordie vysvětlujeme, jak může Oxitec vynalézavým způsobem bojovat proti viru Zika a dalším komáry přenášeným onemocněním.


Jak rosteme a měníme se, povzbuzujeme každého v H+K, aby se stal něčím, jako jsou chiméry. Abychom mohli prosperovat v budoucnu, vyzýváme k nalezení unikátní kombinace různých talentů – věcí, které přesahují obecný popis pracovní pozice – a k jejich uplatnění v tom, co dělá z H+K chiméří byznys: houževnatý, multifunkční a schopný vzkvétat kdekoliv a kdykoliv.


-Jack Martin, výkonný ředitel Hill+Knowlton Strategies
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.