13 červenec 2013

​Nehoda letadla Asiana: rychlá reakce a silní mluvčí jsou klíčové pro zvládnutí krize

Při nehodě letu Asiana OZ 214 zahynuli tři lidé a desítky utrpěli zranění. Během prvních 30 minut bylo jen na Twitteru zveřejněno 44 tisíc tweetů, na které navázaly desítky tisíc příspěvků na dalších digitálních sítích.
​Nehoda letadla Asiana: rychlá reakce a silní mluvčí jsou klíčové pro zvládnutí krize
Pouhých 20 minut po incidentu publikovali přímí svědkové, novináři-amatéři, první svědectví, fotky a videozáznamy. Mainstreamová média převzala tyto svědectví během pár minut. Firma Hill+Knowlton USA pracovala na případu jako poradce pro krizovou komunikaci.


Očití svědci, fotografie a vizuály z místa nehody okamžitě zaujaly pozornost, ale byly značně nepřesné. Právě zavádějící, chybová komunikace je nyní charakteristikou toho, jak se digitální média chovají v krizi. Počet zdrojů informací stále roste a jsou stále snadněji přístupné. Tradiční média přitom v prvních okamžicích přebírají informace právě z digitálních sítí.


Klíčovým faktorem pro uklidnění veřejnosti je nyní rychlost. Před média musejí předstoupit nejvýše postavení představitelé společnosti, zejména generální ředitelé. Zprávy z první ruky od důvěryhodných zaměstnanců také upoutají pozornost a dobře působí na veřejnost. Místní zpravodajství a neuvěřitelná rychlost digitálních médií umocněná mainstreamovými médii je velice silnou kombinací. Firmy musí nyní vytvářet nové typy a schémata pro krizovou komunikaci.


 
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.