22 květen 2014

Nejoblíbenější hobby Evropanů: grilování

Jen těžko byste uhodli, co je nejrozšířenější hobby v evropských domácnostech. Překvapivě je to zahradní grilování. Vyplývá to z nedávného průzkumu trávení volného času, který provedl Eurobarometr.
Nejoblíbenější hobby Evropanů: grilování
Trendy letošního grilování


Už méně překvapivé je zjištění, že, na rozdíl od tradičního vaření v kuchyni, se opékání na grilu věnuje pouze osm procent žen, v devíti procentech případů se na grilování podílejí ženy i muži společně, jinak je to výhradně mužská záležitost.


Sotva se jarní teploty přiblíží k vytoužené dvacítce, kouřové signály vysílané ze zahrádkářských kolonií, chatových osad, od venkovských chalup i ze zahrádek a teras rodinných domků svědčí o tom, že začala nová grilovací sezóna. Jaké jsou nejnovější trendy?


Fenoménem posledních let se stávají luxusní designové grily, které kromě vysoké užitné hodnoty a komfortu nabízejí rovněž dosud opomíjený estetický zážitek. Při jejich výrobě se používají především ušlechtilé materiály - kartáčovaný nerez, sklo, leštěný mramor, ale také exotické dřevo. Mezi světovými výrobci se prosadila i tradiční česká značka KASPER.


V její současné nabídce jsou tři špičkové grily na dřevěné uhlí a jeden gril plynový v cenových relacích od šestnácti do 55 tisíc Kč. „Spotřebitelé chtějí grily, které nemusejí přetahovat z místa na místo, ale naopak ponechají na zahradě klidně po celý rok. Chtějí grilovat co možná nejohleduplněji k potravinám a svému zdraví. A také požadují, aby gril exteriér nehyzdil, ale zdobil,“ říká Radka Kasperová, která má ve společnosti KASPER DESIGN na starosti prodejní strategii.


„Vyvinuli jsme grily, které tak náročné požadavky splňují. Mají speciální konstrukci roštu, takže tuk z masa se nepřepaluje, ale odtéká mimo topeniště do speciální nádoby. Jsou vyrobeny z nejušlechtilejší nerezové oceli za pomoci moderních technologií a rukama nejzkušenějších mistrů,“ popisuje dále Radka Kasperová. KASPER DESIGN najal také špičkové české designéry a bytové architekty. „Zákazníci nechtějí grily, které po grilování schovají zpět pod střechu domu nebo garáže. Chtějí kvalitní a estetický doplněk zahrady, který ji ozdobí i ve chvíli, kdy zrovna negrilují.“
 
Grilování našinců i cizozemců


Zatímco ve světovém měřítku nejvíce upřednostňují grilování pod otevřeným nebem Australané, v Evropě se jim přibližují pouze obyvatelé Německa. Asi osmdesát procent tamních domácností pravidelně pořádá grilovací party a téměř třetina z nich uvádí, že tak činí po celý rok. Německý Institut pro sociální výzkum a statistickou analýzu (Forsa) si dokonce dal práci, aby zjistil, jaké pečeni Němci dávají přednost. Na prvním místě (85%) se umístil vepřový steak, následovaný tradičním německým bratwurstem (75%), teprve po něm přichází na řadu kuřecí maso (62%) a zelenina (38%). Česká realita se zřejmě nijak od té německé lišit nebude, jen místo bratwurstů u nás kralují nejrůznější druhy klobás.
Současným grilovacím akcím vládne kvalitní hovězí maso, které stačí osolit, hodit na pořádně rozpálený gril a těšit na dokonalou chuť kvalitního steaku. Nejvhodnější masa na gril jsou: T-bone, hovězí květová špička, telecí hamburger, kukuřičné kuře vykostěné nebo vepřová klobása Salsiccia.


Grilování rozvíjí kulinářskou imaginaci a kreativitu. Hitem poslední doby se stávají domácí hamburgery nebo takové speciality jako jsou opékané banány, tofu, obří krevety a nejrůznější lehká jídla se sýrem. 
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.