26 listopad 2014

Obrat Parfums.cz příští rok vzroste o miliardu korun

Další strmý růst očekává v příštím roce společnost Internet shop, která provozuje internetový obchod Parfums.cz. Zatímco letos dosáhl její obrat 3,3 miliardy korun, odhady pro rok 2015 hovoří o 4,3 miliardách. ČTK to sdělil marketingový ředitel firmy Radek Ondrášík.
Obrat Parfums.cz příští rok vzroste o miliardu korun
E-shop Parfums.cz tak naplnil predikce, podle nichž se měl letošní obrat pohybovat kolem 3,3 miliardy korun. A to i přes čtyřměsíční výpadek distribuce na Ukrajině způsobený vojenským konfliktem v regionu. „Krize na Ukrajině nás zasáhla znatelně. Pokud by k ní nedošlo, dosáhli bychom přibližně o sedm procent vyššího obratu a výrazně bychom překročili původní plán,“ poznamenal Ondrášík.


Management Parfums.cz počítá pro příští rok s dalším výrazným progresem hospodářských výsledků, obrat by měl dosáhnout hodnoty 4,3 miliardy korun. „V podstatě rosteme na všech ukazatelích. Stoupá počet zákazníků a průměrný počet kusů v jedné zakázce, nebo se rozšiřuje sortiment. Z pohledu obratu stále vedou parfémy, ale kosmetika v závislosti na rostoucí nabídce získává stále větší podíl,“ uvedl marketingový ředitel.


Naopak listopadový vstup na americký trh by se na hospodářských výsledcích neměl výrazněji promítnout. Pro expanzi do Spojených států totiž Parfums.cz zvolily odlišnou taktiku než v předchozích případech. „Prioritou příštího roku nebude výrazné navyšování obratu, jako spíše ladění všech nutných procesů pro budoucí vysoké prodeje,“ dodal Ondrášík.


Největší distributor parfémů a kosmetiky letos přišel o své několikaleté prvenství v anketě Deloitte o nejrychleji rostoucí firmu v Česku, když ho letos přeskočil Logic point. „Upřímně jsme ani nečekali, že se na předních místech v této anketě budeme držet tak dlouho. Přeci jen je to anketa, která řeší procentní růst za posledních pět let a čím je společnost větší a generuje větší obrat, tím je tempo růstu pomalejší. Nemyslím si, že je reálné se do čela opět dostat, protože při naší velikosti už nemůžeme růst o stovky procent ročně,“ řekl Ondrášík.
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.