18 leden 2015

​Parfums.cz zvýšilo loni obrat o 45 %, letos přidá další miliardu

Dalšího strmého růstu dosáhla v roce 2014 společnost Internet Shop, která provozuje internetový obchod Parfums.cz, když její obrat dosáhl 3,3 miliardy korun. To představuje 45% meziroční nárůst. E-shop je aktivní na deseti trzích, v jejichž rámci rozeslal 2,7 milionu zásilek (sedm milionů produktů).
​Parfums.cz zvýšilo loni obrat o 45 %, letos přidá další miliardu
E-shop Parfums.cz tak naplnil predikce, podle nichž se měl loňský obrat pohybovat kolem 3,3 miliardy korun. A to i přes čtyřměsíční výpadek distribuce na Ukrajině způsobený vojenským konfliktem v regionu. „Krize na Ukrajině nás zasáhla znatelně. Pokud by k ní nedošlo, dosáhli bychom přibližně o sedm procent vyššího obratu a výrazně bychom překročili původní plán," poznamenal marketingový ředitel Radek Ondrášík.


Management Parfums.cz počítá pro letošní rok s dalším výrazným progresem hospodářských výsledků, obrat by měl dosáhnout hodnoty 4,3 miliardy korun. „V podstatě rosteme ve všech ukazatelích: stoupá počet zákazníků a průměrný počet kusů v jedné zakázce, rozšiřuje se též nakupovaný sortiment,“ uvedl Radek Ondrášík. „Z pohledu obratu stále vedou parfémy, ale v závislosti na rostoucí nabídce získává stále větší podíl kosmetika.“


Naopak listopadový vstup na americký trh by se na hospodářských výsledcích neměl výrazněji promítnout. Pro expanzi do Spojených států totiž Parfums.cz zvolily odlišnou taktiku než v předchozích případech. „Prioritou příštího roku nebude výrazné navyšování obratu, jako spíše ladění všech procesů tak, abychom dokonale zvládli očekávané vysoké prodeje, přesto očekáváme opět růst přes 40 %,“ dodal Ondrášík.
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.