10 říjen 2014

​Reklama na internetu dohání tu televizní

Internetová reklama dohání TV reklamu a pomalu se stává největším reklamním segmentem. V roce 2013 činil celkový světový obrat v internetové reklamě 117,2 mld. USD. Očekává se, že se toto číslo v roce 2018 vyšplhá na 194,5 mld. USD. Pro srovnání v roce 2009 byl obrat v televizní reklamě 132 mld. USD a celkový obrat v internetové reklamě představoval jen 58,7 mld. USD.
​Reklama na internetu dohání tu televizní
Reklama v mobilních zařízeních v roce 2014 předstihne inzerci, a stane se tak třetím největším kanálem pro internetovou reklamu. Avšak po čtyřech obzvláště silných letech mezi roky 2010 a 2013 poháněných uvedením iPadu na trh klesají roční mobilní výnosy na stav v době před uvedením iPadu.
 
Dominantní pozici si uchovají vyhledávače. Placená reklama při internetovém vyhledávání měla největší podíl z celkových výnosů z internetové reklamy a v roce 2013 dosáhla 48,4 mld. USD. Zatímco se její souhrnný podíl na trhu bude zmenšovat na úkor vzestupu reklamy v mobilech a ve videích, výnosy z reklamy při vyhledávání budou i nadále růst a předčí tak i další kategorie internetové reklamy.
 
Poroste reklama vládaná do videí. V rámci internetové reklamy se dočká nejprudšího růstu reklama vkládaná do videí. Největší provozovatel videí, YouTube, strávil několik let laděním formátu reklam umísťovaných před video. V současné době jsou reklamy TrueView široce rozšířeny a nová technologická zařízení ještě znásobují jejich distribuci.
 
Mapování chování uživatelů dnes přináší nové výzvy. Cílení na uživatele první generace internetových zařízení byla relativně přímočará, a to díky cookies webového prohlížeče. Avšak mnoho nových mobilních zařízení sledování cookies nemá. Uživatelé také používají vícero zařízení, což cílení reklam dále komplikuje.


 
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.