Cannes, 27 červen 2016

Rozhovor se stříbrnými medailisty z Young Lions 2016

Na letošní ročník Young Lions Competition přijeli Scott Olav Allan a Henriette Frølich Holte z norského Gambit Hill+Knowlton Strategies, aby se chopili zadání od neziskové organizace a předvedli svůj um členům poroty festivalu Cannes Lions. V čem je háček? Účastníci v mezinárodní soutěži Young Lions měli jen 24 hodin na to, aby reagovali na zadání. Přinášíme rozhovor s našimi norskými kolegy a hrdými držiteli stříbrné medaile Young Lions PR competition Scottem a Henriette.

Rozhovor se stříbrnými medailisty z Young Lions 2016
Jak jste se do soutěže dostali?


Zaprvé jsme považovali zadání v národním kole soutěže Young Lions za skutečně sympatické, a proto jsme se rozhodli přihlásit. Pracovali jsme celý týden po pracovní době dlouho do noci a stihli jsme poslat náš příspěvek asi dvě minuty před uzávěrkou. Myslím, že jsme měli velmi jednoduchý a prostý nápad a to nás sem dostalo.


Jaké bylo zadání, které jste dostali zde na Young Lions a jak jste rozhodli na něj zareagovat?


Na letošním ročníku mezinárodní soutěže Young Lions byla klientem Organizace spojených národů. Úkolem bylo vytvořit kampaň pro jejich Cíle udržitelného rozvoje 2030.
Naším konkrétním úkolem bylo řešit plýtvání jídlem v obchodech v rozvinutých zemích. Měli jsme apelovat na veřejnost, aby tlačila na obchodníky a postavila se proti plýtvání takovým množstvím potravin. Rozhodli jsme se udělat krok zpět a zaměřit se zaprvé na mechanismy, které nás nutí kupovat tolik jídla. Takže jsme nevytvářeli kampaň na to, jak naložit s přebytečným jídlem, které jste již koupili, ale místo toho rozvíjeli myšlenku, jak zastavit lidi v nakupování příliš mnoho jídla.
Všichni známe hladové nakupování, o kolik více jídla koupíme, když jdeme do obchodu s prázdným břichem. Naší myšlenkou bylo pobídnout lidi k tomu, aby se najedli předtím, než jdou nakupovat do potravin a podvědomí se postará o zbytek. Kampaň se jmenuje „zahryzněte se do plýtvání jídlem“ (Bite Back Against Food Waste). To proto, že zahryznutí nebo zakousnutí není jen fyzickým aktem jezení, ale i symbolem pro lidi, kteří se postaví proti obchodníkům, aby je donutili změnit způsob podnikání. Když nejdete nakupovat hladoví, nejen snížíte množství proplýtvaného jídla, ale také ušetříte a prospějete svému zdraví. Takže to je vítězství pro obě strany.


Jak se vám podařilo udržet si kreativitu i pod tlakem?


Sedli jsme si na pláž, dali si výbornou večeři a povídali si o různých nápadech. Pak jsme šli do apartmá a pokusili se naše myšlenky strukturovat. Druhé ráno jsme přišli do soutěžní zóny a vyrobili prezentaci. Během její tvorby jsme mysleli na to, jak kampaň co nejvíce racionalizovat. A také jsme se nestresovali a snažili jsme se co nejvíce relaxovat přestávkami a procházkami.
Někdy to může být trochu napjaté, když si uvědomíte, že jste obklopeni tolika talentovanými lidmi. Snažili jsme se na to takhle nemyslet. Takže jsme si říkali, že jsme ten nejlepší tým v soutěži. A také bychom chtěli vyjádřit velký dík kolegům v H+K London, kteří si poslechli naši zkoušku prezentace a dodali nám jistotu před finální prezentací.


Co jste se naučili tady v Cannes, co byste rádi předali těm, kteří tu nejsou?


To, že tu jsme, nám umožňuje vidět úžasné nápady, se kterými přišly ostatní týmy, a nechali jsme se inspirovat skutečně talentovanými řečníky. Ale možná klíčové poučení pro nás je, že výborné nápady jsou ty, které posouvají hranice. Takže pokud se rozhodnete pro něco odvážného, nebojte se neúspěchu.


Originální znění rozhovoru naleznete zde: http://www.hkstrategies.com/words-wisdom-hks-young-lions/
 
Hill+Knowlton Strategies poskytuje služby ve všech oblastech mezilidské, veřejné a mediální komunikace
Náš byznys jsou vědomosti. Proto se můžeme posadit „pátého křesla“ v boardech firem a stát se nedílnou součástí vaší obchodní strategie.